- Ogólne warunki gwarancji jakości:
1.1 Sprzedawca: spółka Darpol spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Rynkowska 2 Bydgoszcz NIP 9671362829 oświadcza, że niniejsza Gwarancja Jakości obowiązuje dla przedmiotów/usług (zwanych dalej „rzeczami”) dostarczonych w ramach umowy sprzedaży, w wyniku której sprzedawca przeniósł na Kupującego własność rzeczy i wydał mu ją, a Kupujący zobowiązał się rzecz odebrać i zapłacić Sprzedawcy uzgodnioną cenę sprzedaży lub wynagrodzenie za usługę. W ramach umowy sprzedaży Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć rzecz wykonaną zgodnie z umową lub zamówieniem lub specyfikacją techniczną rzeczy. Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy i dotyczy wyłącznie wad fizycznych. Niniejsza gwarancja jest niezależna od odpowiedzialności Sprzedającego z tytułu rękojmi. Za sprzedaną rzecz nie uważa się dokumentów jej towarzyszących.
1.2 W okresie gwarancji Sprzedawca (zwany dalej „Gwarantem”) w przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową sprzedaży zobowiązuje się do nieodpłatnego usuwania wad ujawnionych w czasie użytkowania sprzedanej rzeczy. W wyjątkowych sytuacjach, w których Gwarant uzna, że nie może wymienić lub naprawić wadliwej rzeczy, zwróci Kupującemu zapłaconą za niego cenę (w całości lub części). Jeśli przedmiotem sprzedaży były rzeczy ruchome odbędzie się to po zwróceniu wadliwej rzeczy przez Kupującego.
1.3 O wystąpieniu wad Kupujący powiadomi Gwaranta na piśmie przesyłając na jego adres e-mail jakosc@darpol.bydgoszcz.pl zgłoszenie podając rodzaj wady, jej szczegółowy opis oraz dane do osoby kontaktowej po stronie Kupującego. Zgłoszenie takie stanowi podstawę realizacji czynności gwarancyjnych. Kupujący musi zgłosić zaistniałą wadę niezwłocznie, nie później niż dwa dni robocze od jej wykrycia. Gwarant odpowie na niniejsze zgłoszenie po dokonanych przez niego oględzinach i analizie zgłoszonych wad w przeciągu 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia oraz dostarczenia do Gwaranta przez Kupującego wadliwych rzeczy do miejsca, o którym mowa w pkt.1.4. Sposób dostawy do Gwaranta zostanie każdorazowo określony w wyniku ustaleń przez obie strony. Kupujący dołączy do dostawy z wadliwymi rzeczami dokument w wersji papierowej umożliwiający identyfikację rzeczy i ich powiązanie z wysłanym drogą mailową zgłoszeniem (preferowany dokument WZ oraz wydruk zgłoszenia gwarancyjnego). Sposób dostawy do Gwaranta zostanie każdorazowo określony w wyniku ustaleń przez obie strony.
1.4 Miejscem realizacji obowiązków gwarancyjnych jest zakład Gwaranta określony w pkt. 1.1 lub inne miejsce uzgodnione pomiędzy Kupującym a Gwarantem.
1.5 Nie podlegają uprawnieniom z tytułu gwarancji jakości wady powstałe na skutek:
a) siły wyższej pod pojęciem której strony utrzymują: stan wojny, stan klęski żywiołowej, zjawiska wywołane działaniem sił natury (np.powodzie, huragany, pożary itp.) oraz nadzwyczajnych okoliczności (np. strajk generalny, epidemie, kwarantanna itp.).
b) normalnego zużycia towaru lub jego części,
c) uszkodzeń mechanicznych,
d) szkód wynikłych z winy Użytkownika, a szczególnie konserwacji, przechowywania i użytkowania przedmiotu gwarancji w sposób niezgodny z zaleceniami producenta lub z zasadami eksploatacji i użytkowania.
1.6 Utrata gwarancji następuje w przypadku zerwania plomb, naruszenia rzeczy w celu samodzielnego dokonywania jakiegokolwiek rodzaju napraw lub przeróbek przez Kupującego lub przez podmioty trzecie.
- Okres gwarancji:
Okres gwarancji liczony jest od dnia wydania rzeczy/odebrania usługi i wynosi odpowiednio:
– 12 miesięcy na części, wyroby i przedmioty nowe,
– 6 miesięcy na części, wyroby i przedmioty regenerowane i używane,
– 3 miesiace na usługi napraw.
- Terminy:
3.1 Ustala się poniższe terminy usuwania wad:
a) w terminie 14 dni,
b) w terminie uzgodnionym przez obie strony w przypadkach kiedy usunięcie wady może być szczególnie trudne i czasochłonne – wówczas termin usunięcia wady oznaczony zostanie w drodze porozumienia między stronami umowy.
W każdym z ww. przypadków termin realizacji gwarancji liczony jest od daty udzielenia Kupującemu odpowiedzi z decyzją co do sposobu realizacji jego zgłoszenia (o którym mowa w pkt. 1.3. lub upływu terminu do udzielenia odpowiedzi na zgłoszenie wady określonego w pkt 1.3. oraz dostarczenia do Gwaranta przez Kupującego wadliwej rzeczy do miejsca,
o którym mowa w pkt.1.4.
3.2 Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarancyjnych Gwarant dostarczył Kupującemu zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia Kupującemu rzeczy naprawionej. Jeżeli Gwarant wymienił część rzeczy, powyższe stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
3.3 W innych przypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją Kupujący nie mógł korzystać z przedmiotu gwarancji.
3.4 Gwarant nie odpowiada za wady powstałe w wyniku zwłoki w zawiadomieniu go
o wadzie, jeżeli wada ta spowodowała inne wady lub uszkodzenia, których można było uniknąć, gdyby zawiadomiono go o zaistniałej wadzie w wymaganym terminie określonym w pkt. 1.3 .
3.5 Usunięcie wady potwierdza Kupujący. Stwierdzenie usunięcia wady, a także odmowa takiego stwierdzenia powinna nastąpić nie później niż w terminie 2 dni roboczych od daty zawiadomienia przez Gwaranta o dokonaniu naprawy lub od daty wydania Kupującemu rzeczy wolnej od wad po jej wymianie lub naprawie. Niezłożenie w powyższym terminie przez Kupującego oświadczenia o stwierdzeniu usunięcia wady lub odmowie takiego stwierdzenia będzie uznane za potwierdzenie należytego usunięcia wady/należytego wykonania obowiązków gwarancyjnych przez Gwaranta.
- Pozostałe ustalenia
W sprawach nie uregulowanych niniejszymi warunkami gwarancji jakości zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
v.06/11/2024